השראה לטיול הבא (המלצת צפייה) – 5 סרטי טבע והרפתקה להעביר איתם את הזמן

03/04/2020 · על ידי עומר זיו ורועי קרן

“כאשר ההשראה לא באה אליי, אני יוצא ופוגש אותה בחצי הדרך” (פרויד).

משבר הקורונה והדרכים להתמודד איתו כפו על רובנו “חופשה”. התחשק לי להירתם גם למאמץ המשותף להפגת השעמום ומכאן נולד הרעיון לכתבה קלילה וכיפית. הרי, לא באמת אפשר לעשות משהו בחוץ בצורה משחררת ומלאה. אפילו טיולים בחיק הטבע, שנדמה שעוד היו אפשריים, נאסרו. ולכן, עד שיעבור זעם, נמשיך לגעת בעולם הטיולים וההרפתקאות מהכיוון הוירטואלי. 

מקווה שזה ישמור על הגחלת ההרפתקנית שלכם ליום שכל זה ייגמר ונצא שוב להרים ולטבע. תרגישו חופשי לשתף המלצות נוספות בתגובות למטה.

Riding Faith – The story of Roei Sadan

תקציר: רועי סדן (ג’ינג’י) הוא הרפתקן כחול לבן. הוא התפרסם בעיקר כשיצא למסע אופניים מסביב לעולם. לפני כמה שנים, במהלך טיול בצפון הודו, מפולת סלעים הביאה לנפילתו. רועי נפצע קשה ונכנס לתרדמת ושיקום ארוך. רועי התאושש וחזר עם אחיו לעשות את מה שהוא כל כך אוהב ויצא למסע אופניים באיסלנד. “אמונה” היה שמם של זוג האופניים שליווה אותו במסעותיו בעולם.

זמן צפייה: 9 דק’ | יוצר: דן ליאור.

Liv Along The Way

ליב סנסוז בילתה את כל חייה בהרים. היא הוכתרה יותר מפעם אחת כאלופת העולם בטיפוס ספורטיבי ולא הפסיקה להתנסות בעוד ענפי ספורט אתגרי כמו קפיצה וצניחה מצוקים (base jumping). בשנת 2017, בת 40 ואחרי ששברה נראה לי כל עצם בגוף, יצאה ליב לנסות לטפס על כל 82 הפסגות של 4000 מ ‘בהרי האלפים האירופיים בשנה אחת. כפי שלמדה מספר פעמים במהלך חייה, הדברים לא תמיד מתקדמים כמתוכנן.

זמן צפייה: 22 דק’ | יוצרים: אנטוני בונלו, מייק דאגלס (Salmon TV).

Into Twin Galaxies

המטרה: להגיע לאיזה נהר שראו במפות גוגל וייתכן והוא הנהר הצפוני ביותר שחתר אי פעם. שלושה הרפתקנים של נשיונל ג’יאוגרפיק יוצאים למשימה המשלבת: סקי, מגלשי עפיפון וקיאקים (אותם הם גוררים חצי מהזמן) לאורך 1,000 ק”מ במרחבי גרינלנד עד שהם מגיעים לשלב בו הם מגלים את הנהר. נא להכין פופקורן לפני צפייה בסרט.

זמן צפייה: 55 דק’ | יוצר: ג’וגן שמול. לצפייה בסרט המלא יש ללחוץ כאן

Hungry Life: Yellowstone River

אוכל וטיולים. צמד מילים שיכול לקחת אתכם לחווית שטח שלא תישכח, במיוחד אם אתם יוצרים את המטבח שלכם ממה שאתם מוצאים בשטח. לשף אדוארדו גרסיה סדרת יוטיוב מגניבה וזה פרק אחד ממנה. יחד עם השף רנגה פררה הם יוצרים ארוחה פראית ביותר על גדות נהר ילוסטון עם כמה מרכיבים שהם מלקטים, תנור שבנו בעצמם וזמן לדוג – נדיר בפני עצמו. מה שויסקי חמוץ ואורן חרוך יכולים לעשות! יאמי.

זמן צפייה: 7 דק’ | יוצר: YETI production

Aniakchak – A Wild Love Story

גרהם ושאנון הם שני ספורטאים, כל אחד בתחומו, הם מחליטים לקחת את הזוגיות שלהם להרפתקה משותפת. לאחר שמונה חודשי תכנון והדרכה, הם יוצאים לטרק של 10 יום אל הקלדרה המרוחקת אניאקצ’אק באלסקה. מסופות רוח וגשם הם לומדים במהירות ששום דבר לא יכול היה להכין אותם לחלוטין למה שעשוי להתרחש.

זמן צפייה: 28 דק’ | יוצרים: גרהם צימרמן, פורסט וודורד.

המלצת נטפליקס – 100 ימים של בדידות

אחת מן התגובות לכתבה שפורסמה הייתה ההמלצה המצורפת כאן. הייתי חייב להוסיף אותה אחרי ששי גואלמן חברתי המליצה לי לצפות בסרט. יש גם גרסת יוטיוב אולם היא ללא תרגום ובאיכות נמוכה ולכן ההמלצה היא לראות דרך נטפליקס. הסרט, מתאר את חוזה דיאס בפרוייקט מיוחד שהוא לקח על עצמו – לבלות 100 ימים לבד בטבע. מצויד בכל ציוד הצילום הדרוש וחוש הומור ומלווה בסוס שלו, אטילה, יוצא חוזה למרחבים ומתאר את הטבע, את תחושותיו ואת הייחודיות במסע שכזה. תודה שי!

זמן צפייה: 93 דק’ | יוצר: חוסה דיאז. לצפייה בסרט בנטפליקס לחצו כאן (נדרש חשבון)

***

אהבתם? מוזמנים לשתף את הכתבה. המלצות לסרטים מגניבים יתקבלו בברכה בתגובות למטה.

התגובות שלכם

3 תגובות על “השראה לטיול הבא (המלצת צפייה) – 5 סרטי טבע והרפתקה להעביר איתם את הזמן

Comments are closed.