על המועדון ואופי הפעילות

01/09/2021 · על ידי עומר זיו

“מעטים המקומות בעולם המסוכנים יותר מהבית. אל תחששו, לכן, לנסות את שבילי ההרים. הם הורגים את הדאגה, מצילים אתכם מאדישות קטלנית ומשחררים אתכם לחופשי” (ג’ון מיור)

תכנית הטיולים לשנת 2022
בדרך לרמת המדבר. מעלה מכוור וקניון נחל דרגה, מדבר יהודה.


תכנית הטיולים והטרקים לשנת 2023-24:

עונת הטיולים שלנו בארץ מתחילה באוקטובר (אחרי החגים) ומסתיימת במאי. השנה, החלטתי לעלות לאתר את כל תכנית הטיולים שלי, כולל חו”ל יחד עם כל המדריכים והמארגנים עמם אנחנו גאים לשתף פעולה.

נעים להכיר – הקדמה קצרה:

תכנית הטיולים לשנה הקרובה תשלב מגוון טיולים ובדרגות קושי המתחלקות בגדול לשתיים: “אוהבי לכת” ו-“מטיבי לכת”. על ההבדלים בין רמות הקושי תוכלו לקרוא בהמשך עמוד זה. 

כמו כן, השנה ישולבו מספר טרקים נודדים, בארץ ובחו”ל. מרבית הטרקים האלו מיועדים למטיבי לכת וההרשמה אליהם כרוכה בשיחה מקדימה עמנו לצורך תיאום ציפיות ובדיקת התאמה למסלול. 

אנחנו ממליצים להמשיך ולקרוא את כל העמוד הנל. זאת לטובת הבנה רחבה יותר של אופי הפעילות שלנו באמצעות מספר שאלות ותשובות הנפוצות ביותר.

כיצד מקבלים מידע ועדכונים על כל הטיולים?


ניתן לקבל מדי חודש את הטיולים הקרובים באמצעות הדיוור למייל או בעמוד הפייסבוק. אנחנו נמצאים גם באינסטגרם למעוניינים לראות את הפעילות שלנו ללא פילטרים.

Let's Walk hiking program
מצפה אלות ליבניאל על שביל ישראל, רמת סירין.

איזו טיול מתאים לי?

האינדיקציה הטובה ביותר היא ראשית כל הנסיון שלך. זוהי נקודת המוצא מבחינתנו. רק לפי הטיולים שעשית בתקופה האחרונה (עד שנתיים) נוכל לנסות להגיד לאיזה טיול את/ה מתאימים. אם אין לך מספיק ניסיון בטיולים, טרקים ולינת שטח נבקש ממך להצטרף לאחד הטיולים המוגדרים אוהבי לכת או כאלה שנראה לנכון לטייל יחדיו. לאחר מכן נקח בחשבון את הגיל, המשקל ומשטר הכושר השבועי.

אנחנו מחלקים את הטרקים שלנו לשלוש רמות של הליכה: אוהבי לכת, מטיבי לכת ומטיבי לכת ברמה גבוהה. ההבדלים באים לידי ביטוי בנסיון המטיילים ובכושר הפיזי הנדרש. לדעתנו, התאמה בין אופי הקבוצה לרמת המטיילים והמטיילות מאפשרת טיול רציף יותר ומגובש יותר. בצורה הזאת אנחנו משתדלים לנטרל את ההרגשה בה הראשונים מתוסכלים מהקצב האיטי והאחרונים מתוסכלים מכך שהם מאחור. 

אנחנו משתדלים לשמור על מקצועיות ולא לרשום מטיילים ומטיילות למסלולים שלא מתאימים להם. יש בהחלט חשיבות להיכרות שלנו עם כל מטייל ומטיילת ויכולתיו לאורך שנת הטיולים כך שניתן לעלות ברמת הכושר מבחינתנו.

האם ניתן להצטרף ליותר מסגנון טיול אחד?

כן, בודאי. בשביל זה אנחנו גם מפרסמים את כל התאריכים מראש. בנוסף תוכלו לעקוב אחר כל הפעילות השנתית שלנו בלוח הטיולים והטרקים השנתי.

צריך לשלם מראש על כל הטיולים?

בשנת הטיולים הקרובה אין צורך. 

מהי קבוצה סגורה?

פרט לטיולים המפורסמים באתר, אנחנו מלווים קבוצות סגורות על שביל ישראל ומחוצה לו. ההצטרפות לקבוצות סגורות היא בתיאום מראש ועל בסיס מקום פנוי. יש לכם קבוצה סגורה ואתם רוצים שנקח אותה לטייל? צרו איתנו קשר.

אני מגיע/ה לבד, אצליח להשתלב בקבוצה מבחינת חברתית? 

אל דאגה. כמעט בכל טיול יש פנים חדשות ולא מעט מטיילים מגיעים לבד. זה נכון שלכל קבוצה יש גרעין יחסית קבוע, אבל מהר מאוד משתלבים. השילוב הפשוט בין טבע להליכה ברגל מזמין אנשים טובים. באמת.

בדרך להר כרכום. טרק נודד בהר הנגב הגבוה | צילום: דימה זלוטניק.

אופי המסלול ודרגות קושי:

אוהבי לכת:

מסלולים המוגדרים ל- “אוהבי לכת” יהיו ברובם בדרגת קושי בינונית. מסלולים אלו מיועדים למטיילים ברמת כושר סבירה ובגוף בריא המאפשר להם לטייל 5-7 שעות בקצב נינוח. מסלולים בדרגת קושי זו יכולים לדרוש מאמץ נקודתי קשה לזמן קצר, אולם הם בהחלט מיועדים למי שאוהב לטייל בצורה נינוחה ובמאמץ פיזי מתון. קצב הליכה במסלולים אלו נע בין 2-3 ק”מ לשעה ואורך המסלולים ינוע בין 9-14 ק”מ בממוצע. 

מטיבי לכת:

מסלולים המוגדרים ל- “מטיבי לכת” יהיו ברובם בדרגת קושי בינונית עד קשה או רק קשה. מסלולים אלו מיועדים למטיילים ברמת כושר טובה, עם גוף בריא ונסיון בסיסי בטיולים. על המטיילים להיות בעלי יכולת ללכת 7-10 שעות בקצב טוב שבין 3-4 ק”מ לשעה. המאמץ בטיולים אלו יכול לבוא לידי ביטוי בתוואי המסלול, אורכו והקצב הנדרש על מנת להשלים אותו בבטחה. מסלולים למטיבי לכת ינועו בין 15-20 ק”מ בממוצע. 

מטיבי לכת ברמה גבוהה:

מסלולים המוגדרים ל- “מטיבי לכת ברמה גבוהה” מיועדים למטיילים בעלי נסיון רב וכושר גופני גבוה. לצד זה, במקביל לנתונים “היבשים” אנחנו נותנים דגש רב להיכרות שלנו איתכם ולמידת העצמאיות שלכם כמטיילים (כמו למשל: ללכת לבד בשטח ולא תמיד עם הקבוצה, לארוז תרמיל נכון וכדו’). מסלולים המצריכים נשיאת משקל רב יותר מתיק טיול יומי יוגדרו גם הם “ברמה גבוהה”. על המטיילים להיות בעלי יכולת ללכת 8-12 שעות בקצב טוב שבין 3.5-5 ק”מ לשעה. המאמץ בטיולים אלו יכול לבוא לידי ביטוי בתוואי המסלול ואורכו, במשקל הנדרש לשאת על הגב וכמובן בקצב הנדרש על מנת להשלים אותו בבטחה. מסלולים למטיבי לכת ברמה גבוהה ינועו בין 15-25 ק”מ בממוצע. 

ומה אם אני איפשהו בין לבין?

זה בהחלט הגיוני. הכושר הגופני שלנו הוא סובייקטיבי ולכן גם המסלולים יכולים להתאים לכמה רמות ולהכיל מגוון יכולות. לעיתים נציין במאפייני המסלול שהוא מתאים גם “למתחילים” – מה שבעצם אומר שיש לנו גמישות באופי המטיילים שאנחנו יכולים לרשום לטיול.

אנחנו נשוחח בכל מקרה עם כל מטייל ומטיילת שאנחנו לא מכירים ונבין יחדיו מה הכי מתאים לכל אחד/ת.

כיצד קובעים אופי של מסלול:

אין סרגל ספציפי לפיו עובדים. חשוב לזכור שמה שעשוי להיות מאמץ סביר לאחד יכול להיות מאמץ קשה מאוד לאחר. ובכל זאת אנחנו לוקחים בחשבון את האלמנטים הבאים על מנת לקבוע את אופי המסלול ודרגת הקושי: 

ההגעה למסלול, אורכו, הפרשי הגבהים המצטברים, כמות הצל והמים הזמינים והנדרשים, תוואי המסלול (מצוקי, בולדרים, מעברי מים וחבל, יתדות), האם סוחבים ציוד על הגב, אופי לינת השטח והקצב הנדרש.

הישארו מעודכנים – הצטרפו לדיוור המועדון

(להודעה על פתיחת הרשמה, המלצות וכתבות)