מיץ חרובים טבעי קל להכנה – הכירו את הנסטי של הטבע

28/08/2018 · על ידי עומר זיו

מיץ חרובים טבעי הוא משקה קל מאוד להכנה ויכול להוסיף עניין לטיול משפחתי בטבע או לגוון לכם את ארוחת הערב בטרק. אולם, אני אהיה איתכם כנה, מדובר במשקה עם טעם נרכש. אני מאוד אוהב לצרוך אותו במינון עדין או לשתות כוס מיץ בבוקר למען החוסן הטבעי ובריאות הנפש. לחרוב סגולות רפואיות ולכן שווה להכיר אותו כי הוא גם אחלה נישנוש בזמן הליכה. הנה דרך פשוטה להכנת מיץ חרובים.

מיץ חרובים טבעי

מיץ חרובים טבעי מתחיל בלצאת לטבע

לפני הכל, אתם צריכים חרובים. לכן, נצלו את ההזדמנות וצאו לטייל. הצטיידו בשקית בד לאיסוף החרובים שתמצאו על השביל (המלצות למקומות טיול עם שפע חרובים מסביבכם בסוף הכתבה). העונה המתאימה לפעילות זו היא ראשית הסתיו ומהלכו שכן זוהי התקופה בה הפרי בשל וראוי למאכל – צבעו חום וטעמו דבש. מומלץ להקדיש שתי דקות לקריאה על העץ, הפרי ותכונותיו כאן >>

מיץ חרובים טבעי

כמויות:

אני אוסף כמה שבא לי. לליטר של מיץ מומלץ לאסוף בערך חצי שקית סופר. בוא נגיד שמיץ טוב לא ייצא לכם מעשרה חרובים. אז אספו בנדיבות. אפשר גם להוריד מעץ. חרובים בשלים נטלשים די בקלות.

הוראות הכנה:

1- נקו את החרובים משאריות חול ובוץ והעבירו שטיפה קלה עוד כשהם שלמים. התחילו לשבור את החרובים בלי הרבה מחשבה אל תוך הסיר. 

מיץ חרובים טבעי

2- מלאו את הסיר במי ברז קרים (כן, מי ברז) והניחו על האש עד לרתיחה. עם הגעת המים לרתיחה הנמיכו את האש ובשלו את החרובים למשך 20-30 דקות נוספות. לאחר מכן הורידו מהאש, כסו את הסיר ולכו לישון. החרובים צריכים את הלילה על מנת להעביר את כל הטוב שלהם אל המים.

מי ברז קרים כמעט עד הסוף.
מי ברז קרים כמעט עד הסוף. לאחר מכן להביא לרתיחה.
בישול החרובים במים חמים.
אחרי שהמים הגיעו לרתיחה, הנמיכו את האש ובשלו את החרובים עד חצי שעה.

3- קומו בבוקר וסננו את המים מחתיכות החרובים. אחסנו את המיץ בכלי מזכוכית והניחו במקרר לכמה שעות.

סננו את המים לתוך כלי מזכוכית והכניסו למקרר לכמה שעות.
סננו את המים לתוך כלי מזכוכית.

סגולות החרוב:

  • אנרגיה טבעית.
  • טוב לעיכול.
  • אנטי דלקתי.
  • טוב נגד צרבות.
  • מאחה רקמות.
  • מקל על תופעות שיעול.
  • טוב כנגד צרבת.

איפה אפשר לטייל ולמצוא חרובים:

החרוב גדל בר בארץ וניתן למצוא אותו במרחבי החורש הים תיכוני המאפיין את איזור השפלה, החוף, הרי הגליל התחתון, הכרמל וצפון הארץ. כמפתח להבנת מיקומו כדאי לדעת שהוא גדל בגבהים של עד 400 מטר פחות או יותר. לכן, אם תטייל בפסגות הגליל העליון אל תתפלאו אם לא תמצאו אותו. בנוסף, נהוג למצוא יחד איתו את אלת המסטיק שגם היא חלק מעצי החורש הנפוצים בארץ.

מומלץ להכיר את יער חרובית ליד כפר מנחם. מקום נחמד לפיקניק, טיולי הליכה קלילים ושביל מונגש. כשמו כן הוא, ביער שפע עצי חרוב. משפחות יכולות גם לבקר בשמורת נחל השופט ולמצוא בה גם חרובים שתוכלו לאסוף ולהכין מהם מיץ חרובים טבעי.

למעוניינים בטיולי הליכה רגליים, הכרמל מציע מגוון גדול של מסלולי הליכה באורכים שונים. סיכוי גבוה שלא משנה איזה טיול תבחרו תתקלו בעצי פרי החרוב, שכן הכרמל הוא תא שטח אהוב מאוד על העץ. הנה מסלול נחמד בכרמל הנמוך שכדאי להכיר. אפשר גם לטייל יחד ולהעפיל אל פסגת הכרמל תוך כדי איסוף חרובים – לפרטים לחצו כאן.

הכנתם את המיץ? טעמתם? – אשמח לשמוע איך היה לכם, השאירו תגובה.

***

המידע הנמסר כאן הוא בגדר המלצה בלבד ואינו תחליף לייעוץ רפואי מכל סוג. השימוש במידע הוא באחריות המטייל ועל דעתו בלבד. 

התגובות שלכם

3 תגובות על “מיץ חרובים טבעי קל להכנה – הכירו את הנסטי של הטבע

  1. אני אוכל חרובים כל השנה וניסיתי את המתכון, לטעמי אמנם נראה לי שחסכתי במים אבל יצא טעים ואולי מעט מרוכז
    אהבתי

Comments are closed.