מכשיר לווייני – גרמין אינריץ’ (+InReach Explorer)

07/06/2022 · על ידי עומר זיו

אחרי שנה שהוא ליווה איתי בטרקים בחו”ל ובארץ הגיע העת לתת לו את הכבוד בכתבת בלוג המובאת לכם כאן. בשורה התחתונה: אל תצאו לטרק הבא שלכם בלי המכשיר הזה. למה? הנה 5 סיבות חשובות ומצילות חיים שבגללן כדאי לקחת איתכם את הגרמין אינריץ’. בשיתוף: מגנוס איתור וחילוץ.

הופה! 10% הנחה במעמד ההשכרה לקוראי הבלוג ולמטיילים שלנו.
(הקלידו את קוד הקופון letswalkil במעמד הרכישה וצאו לדרך)

להשכרת מכשיר לוויני לחצו כאן

 

מכשיר לוויני גרמין אינריץ מגנוס

1. קשר לוויני עם הבית:

נתחיל בהבהרה: הגרמין אינריץ’ הוא מכשיר תקשורת לוויני ולא טלפון. ניתן לשלוח ממנו הודעות SMS ומיילים בלבד (ללא הגבלה). במרבית הטיולים שלי זה מעל ומעבר ומהווה פתרון טוב לטרקים ושוטטות במקומות רחוקים ונידחים עם כיסוי סלולר נמוך. לפני טרק (גם בארץ וגם בחו”ל אגב) יש לי כבר טקס קבוע: קודם כל שולח הודעה לעצמי לראות שהכל עובד, לאחר מכן אני שומר בטלפון את אנשי הקשר הרלוונטים אותם אני ארצה לעדכן במהלך הטיול ואז ובשטח העסק די פשוט. כמו כן, ניתן להשתמש בהודעות מוכנות מראש אשר נמצאות כבר על המכשיר. ניתן כמובן להיות בתקשורת עם הבית על-ידי שליחת מיקום לאחור. עד כה לא הייתי עדיין בנקודה ממנה לא הצלחתי לשלוח הודעה.

מה קורה בצד שמקבל את ההודעה? זוהי הודעת SMS רגילה והיא אף מלווה בלינק אשר ניתן ללחוץ עליו ולראות מהיכן בעולם נשלחה ההודעה. רצוי לבדוק את המכשיר עוד בבית ולהתנסות בו. מקבל ההודעה יכול להשיב בחזרה אליכם בעלות רגילה של הודעת SMS כמו בארץ.

קשר עם הבית - גרמין אינריץ

2. מזג אוויר ליומיים קדימה:

אני מוצא את עצמי משתמש בפיצקר הזה הכי הרבה (ולא בלחצן מצוקה לשמחתי). הגרמין אינריץ’ יכול להוציא מזג אוויר לפי מיקום מדויק עם תחזית ליומיים. האמת, רמת הדיוק הפתיעה אותי כל פעם מחדש. למה זה חשוב? ובכן, במקומות רבים אין שום קליטת סלולר שמאפשרת לקבל מזג אוויר במכשיר הנייד. בנוסף, בהרים, מזג האוויר לא צפוי ויכול להשתנות בין הבוקר לצהריים. המזג אוויר יכול להכתיב את השביל שדרכו אבחר ללכת, את הקצב שארצה ללכת על מנת לעבור מעבר הרים מסוים ויכול להביא אותי לכדי החלטה האם בכלל לצאת לדרך.

בדיקת מזג אוויר גרמין אינריץ
קבלת תחזית מעודכנת ליומיים הקרובים. אפשרות שימושית ונחוצה בטיול בהרים. האחוזים על הצג הם הסיכויים למשקעים באותו איזור והשעה.

3. ניווט ושליחת מיקום:

פיצ’ר הניווט במכשיר מתחלק לשניים. האחד, דקירה של נקודה (waypoint) על גבי המפה במכשיר. אחרי שעושים זאת יהיה אפשר לבחור באפשרות לנווט אליה (בזמן שאתם בשטח). אפשרות זו איננה מתוחכמת מדי והמכשיר יימתח פשוט קו אל הנקודה ממיקומכם הנוכחי וייתן לכם את המרחק והכיוון שאתם צריכים ללכת בו, את ציר הניווט הוא לא יודע לסמן או לבחור. האפשרות השנייה היא ניווט באמצעות מסלול (route) שהכנתם מראש עוד בבית והזנתם אותו למכשיר (או ביקשתם שיזינו לכם אותו במעמד ההשכרה). במקרה הזה הציר יהיה תואם לתכנון שלכם ולא קו ישיר לנקודה.

אפשרות ניווט - גרמין אינריץ
שימוש במסלול טיול שהזנתי מראש במכשיר ומעקב אחר ההתקדמות שלי בשטח.

4. הקלטת מסלול ושליחת מיקום לאחור – Tracking:

למכשיר אפשרות הנקראת Tracking והיא מאפשרת לכם להקליט את מסלול הטיול שלכם (לטובת צפייה על גבי מפה, הורדה של מסלול הטיול שלכם למחשב נייח או לשימושים נוספים בעתיד). ניתן להוסיף לאפשרות זו פקודה שתשדר את המיקום שלכם לשולחן השליטה של מגנוס וכך יוכלו לעקוב אחר התקדמותכם ולתעד אותה, לא משנה היכן שתהיו. 

5. SOS – לחצן מצוקה:

קודם כל, אני מקווה שלא תצטרכו להשתמש בכפתור הזה לעולם, אבל כן חשוב לדעת שהוא קיים. אני באופן אישי השתמשתי בו ואשמח לספר לכם בטלפון אם תרצו. איך זה בעצם עובד: לחצן המצוקה נמצא בצידו הימיני של המכשיר ועל מנת ללחוץ עליו יש לפתוח את התריס המגן עליו מלחיצה “בטעות”. הנה סרטון הדרכה של מגנוס על השימוש במכשיר.

אז מה קורה אם לוחצים?

המכשיר יתחיל לשלוח את המיקום שלכם בתדירות גבוהה מאוד. במקביל, תקבלו הודעה מחדר החירום של מגנוס שיתחיל להתכתב איתכם ולהבין את חומרת המצוקה בה אתם נמצאים (אבודים איפשהו, צריכים טיפול רפואי וכד’). סיוע החירום בפועל יבוצע על-ידי חברת הביטוח ששמה, הטלפון שלה (יחד עם איש קשר קרוב נוסף שלכם) ואת פרטי הפוליסה שרכשתם הזנתם בעת השכרת המכשיר. מה שאתם יכולים להיות בטוחים לגביו הוא שחברת מגנוס לא ישאירו אתכם לרגע ללא טיפול (אמיתי).

לסיכום: יתרונות, חסרונות ולמי זה מתאים

בשונה מבעבר, כמות המידע באינטרנט וברשתות החברתיות מזמין מטיילים לגלות מקומות חדשים בעולם, מה שמזמין לא מעט סיכונים. תכנון נכון של טיול לוקח בחשבון גם את מקרי החירום שעשויים לקרות ואת ההבנה הבסיסית שהטבע חזק מאיתנו וחיינו יקרים. אז אם אפשר להגביר את תחושת הבטחון – ולמדריכים שקוראים שורות אלו אז גם את האחריות שיש לנו כלפי המקבוצה – אז למה לא. עלויות ההשכרה לטעמי סבירות וריאליות וכמובן מתגמדות ברגע האמת (חס וחלילה, חמסה חמסה).

עלויות השכרה:

  • 2.5$-3.5$ ליום לתקופה של עד 180 ימים. מהיום ה-181 ואילך העלות יורדת בדולר (מינימום הזמנה של 140 ש”ח).
  • הודעות SMS ומייל ללא הגבלה, בנוסף לטרקינג ובדיקות מזג אוויר ללא תוספת תשלום.
  • לבירורים נוספים בוואטסאפ: 050-8899691 או בטלפון 03-8006808

יתרונות:

  • מכשיר אמין, בעל כיסוי לוויני איכותי המבטיח קליטה בסבירות גבוהה מאוד.
  • עמיד במים ובעל מעטפת מוקשחת. כולל לחצנים המאפשרים שימוש עם כפפות עבות.
  • נתמך על-ידי אחת מחברות החילוץ המובילות בישראל. מרגע ההשכרה ועד ההחזרה.
  • מאפשר תקשורת עם הבית, ניווט, בדיקת מזג אוויר ולחצן מצוקה.
  • חיי סוללה ארוכים (סוללת ליתיום).
  • ניתן להשתמש בו גם בישראל לטיולי עומק במדבר.
  • מוקד זמין 24/7 בטלפון ובווטסאפ.

חסרונות:

  • מסך קטן מדי (כזה שקשה לעבוד עם המפה שלו בתכלס).
  • כתיבת הודעה של יותר מחמש מילים לוקחת זמן, אין מקלדת. עוברים עם החצים מאות לאות.
  • המכשיר אינו תומך בשפה העברית.

למי המכשיר מתאים:

  • מדריכי טיולים המובילים קבוצות בארץ ובחו”ל.
  • תרמילאים בחו”ל ובשביל ישראל.
  • הורים שמעוניינים לשמור על קשר עם הילדים שלהם בזמן הטיול הגדול בחו”ל.

יוצאים לטרק? להשכרת מכשיר לוויני לחצו כאן

10% הנחה במעמד ההשכרה לקוראי הבלוג ולמטיילים שלנו.
(הקלידו את קוד הקופון letswalkil במעמד הרכישה וצאו לדרך)

מכשיר לוויני לחילוץ מגנוס