תרמיל סברה אולטרה לייט – BUTTERFLY 47L

27/02/2019 · על ידי עומר זיו

הטלפון מצלצל, על הקו ערן (חבר יקר והבעלים של חברת Sabra Gear). “עומר, מה אתה אומר להצטרף לטיול קצר. יש לי תיק אולטראלייט חדש שאשמח לדעת מה אתה חושב עליו”. כמובן שאמרתי כן ומאז כבר הספקתי להקיף את המון בלאן ולטייל בנגב עם דגם ה-BUTTERFLY החדש של סברה. בשונה משאר התיקים של ערן, הידועים כחיות עבודה לשטח, דגם האולטראלייט מיועד למי שנושם טיולים רגליים ויודע להסתפק במועט. הנה התרשמותי. 

סברה אולטראלייט באטרפליי
סובב מון בלאן – ייעוד אידאלי לתרמיל.

מי אתם SABRA GEAR?

חברת סברה היא חברה ישראלית כחול-לבן שהוקמה על-ידי ערן מן. זהו התרמיל השני במדור הזוכה לסקירה. הראשון היה דגם ה-STING בו אני משתמש לטיולים והדרכות שטח ולא מזמן לקחתי אותו לטפס לפסגת הקילימנג’רו בטנזניה. כמו בכל המוצרים של סברה, האיכות היא מעל לכל והדבר ניכר בכל מיתר או תפר בתיק. הפעם, שינתה סברה כיוון ונתנה מענה לנישה שלאט לאט מתפתחת בארץ – נישת האולטרה לייט.

תיק סברה אולטראלייט

עולם האולטרה לייט בישראל:

הכניסה של ערן וחברת סברה לעולם האולטראלייט הכניסה גם אותי קצת לעניינים של סגנון הטיול ההולך וצובר תאוצה בישראל. אין ספק, כאשר מתרגלים לטייל “קל” קשה לטייל אחרת. יש משמעות עצומה לכל גרם שיורד לנו מהגב – קל לנו, כיף לנו יותר, זורם לנו יותר וכמובן בריא יותר בכל הקשור לעומס על הכתפיים, הגב והרגליים. אולם, טיול בסגנון קל משקל מצריך נסיון ולא מתאים לכל אחד. מטיילים מנוסים יורדים לרזולציות מאוד קטנות על מנת לחסוך כמה שיותר משקל ולטייל עם 10 ק”ג במקסימום! למתבונן מהצד או למי שמוטיבציה ורוח קרבית הניעה אותו בהקשר של משקלים, הירידה לפרטים עשויה להיראות מוגזמת.

במקביל, טכנולוגיות הולכות ומתפתחות וחברות הטיולים והביגוד חושבות גם בכיוון האולטרה לייט. לשם העולם צועד זה בטוח. מזמין אתכם להצטרף לקבוצת פייסבוק של חובבי הז’אנר, יש כמה מומחים ומנוסים בתחום. לינק לקבוצת פייסבוק – אולטראלייט ישראל.

תרמיל אולטרה לייט סברה BUTTERFLY 47L

על כל פנים, במרכז עולם האולטרה לייט עומד התרמיל. מספיק שתעשו בגוגל את צמד המילים Ultralight pack ותקבלו תוצאות של תרמילים שונים אולם מאוד דומים באיך שהם נראים. הנה מספר מאפיינים של תרמילים אלו:

  • Frame Less – תרמילים ללא מערכת גב.
  • תא אחד מרכזי ומעט תאים חיצוניים.
  • מינימליזם הן בכמות הבד והן בחומר (לא בהכרח על חשבון עמידות).
  • יכולת נשיאה של עד 12-14 ק”ג.
  • משקל תרמיל לא יותר מקילו (400-800 גרם).
סברה אולטראלייט באטרפליי עריף כרכום
טרק עריף-כרכום בהר הנגב. לטייל עם משקל נמוך תורם לחווית הטיול ובריא יותר.

החוויה האישית שלי:

טרם נתקלתי במישהו ששם את ה-Butterfly על הגב ולא היה לו נוח. התרמיל מיועד להליכה בטרקים ושבילים ארוכים כמו שביל ישראל, ים אל ים, שביל הגולן וכמובן הרפתקאות בחו”ל כמו המון בלאן, שביל האפלצ’ים (ATC) והשביל הפסיפי (PCT) בארה”ב ועוד. באתר של סברה כתוב שניתן להשתמש בתרמיל לפעילות טכנית חד יומית – טרם השתמשתי בו בסגנון זה.

עד כה טיילתי עם התרמיל מסביב למון בלאן ובישראל. בשני הטיולים האלו פחות תפסתי את עמדת המדריך והיו אלה טיולים עצמאיים. בטיולים מודרכים שלי אני מעדיף עדיין תיק עם קצת יותר חלוקה. אולם, כרגע, אני לא יכול לחשוב על כל טרק עתידי שלי ללא הבטרפליי. נכון, יש לחשוב כל פעם מחדש מה לקחת והאם באמת זה נחוץ אולם בשורה התחתונה יש משהו משחרר מאוד שאין הרבה ציוד לדאוג לו. כיוון שהתיק אינו יכול לשאת משקל העולה על 12 ק”ג אין את החופש להעמיס כמה שאפשר (אין מערכת גב שתישא את העומסים). פרט לתא המרכזי, יש תא רשת שהוא בגדר קסם שכן הכל נזרק שם בקלות ותמיד שחשבתי שאין מקום…הצלחתי לדחוס. גם תאי הבקבוקים מפנקים ולעיתים משמשים כתאים נוספים.

לסיום, התיק היחיד שיש לי להשוואה באותה קטגוריה הוא ה-48 Osprey Exos – תרמיל שבהחלט חרשתי ומספק את הסחורה מה שנקרא. אולם יש משהו אחד שאני מרגיש עם הבטרפליי של סברה שקשה לי לוותר עליו וזאת התחושה שהוא ממש צמוד לי לגוף וחלק ממני בכל תנועה. בסופו של יום, התיק “מכריח” אותי קצת לצמצמם משקל וליהנות מהיתרונות שמניתי בתחילת הסקירה.

להלן מספר נתוני מפתח של התיק וקו המחשבה מאחורי עיצובו:

  • התיק הוא ללא מסגרת.
  • משקל התיק: 617 גרם (כולל רצועת מותן ורצועת חזה).
  • נפח: 47 ליטרים (כולל ההרחבה והתא רשת החיצוני).
  • האריג המרכזי עמיד במים (לא אטום).

מבנה התיק צר מן הממוצע. זאת על מנת ליצור לחץ באריזת הציוד ולהרכיב שידרה שתאפשר את הנוחות, התמיכה וחלוקת המשקל. אריזת התיק מחייבת מחשבה. כל בכל התיקים של סברה הקליפסים חזקים, המיתרים אמינים ואפשר להשתולל איתם. נכון להיום, עלות התרמיל 169$.

מידע מפורט, סרטי יוטיוב וסקירה מקיפה תוכלו למצוא בלינק הבא >>

תרמיל סברה אולטרה לייט - BUTTERFLY

יש לכם שאלות? רכשתם את התרמיל ויש לכם מה להוסיף? אשמח לשמוע. מוזמנים להשאיר תגובה.

התגובות שלכם

4 תגובות על “תרמיל סברה אולטרה לייט – BUTTERFLY 47L

  1. כמה הערות 🙂
    בתאור מאפייני תיק אולטראלייט, משקל התיק לא יותר מקילו ולא “לא פחות” כמו שרשמת 😉
    לגבי החווייה האישית, אני מניח שמדובר בקריטריונים אישיים של נוחות נשיאה, ואולי בשבילך 12 קילו עם התיק הזה זה הגבול. אני כבר לקחתי איתו 13.5 קילו כולל מים ליומיים והוא סחב כמו גדול

    חוץ מזה אחלה סקירה, נשאר רק לקוות שהתיק ייצא לייצור סדרתי ויותר אנשים יזכו להינות ממנו

    1. תמיד כיף לשמוע ממך דימה. עדכנתי. יאללה אמן ייצא ליצור וכולם יהנו ממנו.

  2. הערה קטנה….

    באשר למים… האיות הנכון הוא עמיד… ולא “אמיד”…. 🙂

    נ.ב

    אמיד.. זה איש עשיר…

Comments are closed.