טיול הליכות רטוב בירדן כולל שמורת הארנון

27/09/2018 · על ידי עומר זיו

ההמלכה השכנה טומנת כל כך הרבה יופי בתוכה. הרבה מן היופי הזה מגיע בדמות קניונים רטובים שהם החלק המרכזי בטיול ההליכות לירדן בסתיו. פתיחת עונת הטיולים במזרח התיכון לא יכולה להיות חגיגית יותר. ארבעה ימי הליכה מלאים ולילות מתחת למיליון כוכבים. בין השמורות בהם נטייל: שמורת אבן חמאד, שמורת ע’רוור, שמורת דנה ושמורת הארנון התחתון. הטיול בכלכלה מלאה, מיניבוס צמוד וכולל לינת שטח. טרם פורסם תאריך לטיול.

 לתכנית טיול מלאה והודעה על פתיחת הרשמה
השאירו פרטים כאן.
 

טיול הליכות בירדן

על הטיול:

  • הטיול בשיתוף: אורן קרסו.
  • הטיול מיועד למטיבי לכת וחובבי הליכה. אין צורך בנסיון קודם.
  • הטיול בכלכלה מלאה (בוקר, צהריים וערב).
  • הטיול כולל לינת שטח (הצטיידות בשק”ש ואוהל בלבד).
  • הטיול כולל מיניבוס צמוד.
  • הטיול כולל לוגיסטיקה ומנהלה צמודה כולל העברות ציוד (הליכה בתיקי יום בלבד).
  • מדריכים: אורן קרסו ועומר זיו.
  • רשימת ציוד ופרטים נוספים יישלחו לנרשמים במייל נפרד.
  • גודל קבוצה מירבי: 20 מטיילים.

השמורות בהן נטייל:

תכנית הטיול:

יום הליכה 1 – מעבר גבול וואדי אבן חאמד:

מוקדם בבוקר נחצה את מעבר הגבול הדרומי לירדן (ליד קיבוץ אילות), נעצור בעקבה רק להחלפת כספים והצטיידות קצרה ונשים פעמינו לכביש הערבה הירדני. מצפה לנו נסיעה ארוכה למדי שכן אנו צריכים להצפין לכיוון צפון הרי אדום ולהרי מואב. את הנסיעה ננצל למנוחה מהבוקר המוקדם ונסיעות הלילה ולמעט הקדמות על ירדן. יעדינו באותו יום יהיה ואדי אבן חאמד שעל מנת להגיע אליו נעפיל לרכס הרי מואב (כקילומטר וחצי הפרשי גבהים). ארוחת צהריים נפרוס לנו טרם תחילת המסלול ולאחר שנטייל בנחל כ-2-3 נחזור לאוטובוס לצורך הגעה לאזור לינת השטח. נארגן את המאהל ונהנה מתה בדואי מתוק וחם, קפה וכמובן ארוחת ערב לאור המדורה.

טיול לירדן
ואדי אבן חאמד | צילום: אורן קרסו.

יום הליכה 2 – קניון נחל ע’וויר:

לאחר ארוחת בוקר נהדרת, נעלה על האוטובוס בואכה קניון נחל ע’וויר- קניון עמוק בעל קירות סלע זקופים ותלולים, ומים לכל אורכו. יתכנו בריכות שיחייבו הירטבות מלאה ואף שחיה קצרה. ארוחת צהריים נאכל בתוך הקניון כפריסת שטח. חוויה מרשימה! נסיים את הנחל בשעות אחה”צ המאוחרות ככל הנראה ונגיע לאתר בו נקים את המחנה ונהנה מכל יתרונות האירוח הבדואי של הלילה הקודם.

יום הליכה 3 – שמורת נחל דנה:

ארוחת בוקר..והופ, יוצאים. יום זה יוקדש למסלולי טיול בשמורת דנה- אחת השמורות הגדולות והמוגנות ביותר בממלכת ירדן. בשמורה יעלים, עופות שונים וככלל יש בה את כל המעט שעוד נשאר מעולם החי של ירדן ונדון בנושא זה במהלך היום. השמורה מתאפיינת בסלעי אבן חול אדומה ולבנה במגוון תצורות, צורות וצבעים. בחלקים מסוימים בשמורה ישנם מים זורמים אך בעיקרון יום זה אינו מסלול מים קלאסי כשאר המסלולים ורובו המכריע יבש אך יפהפה. לקראת סוף היום נחזור לאוטובוס ונשים פעמינו לעבר המחנה ללינת שטח אחרונה. קפה, תה, אוכל חם וטעים וכל היוצא בזה.

שמורת נחל דנה
סלעי אבן החול בשמורת נחל דנה (מתוך: ויקפדיה).

יום 4 – שמורת הארנון וחזרה לישראל:

נקום מוקדם בבוקר, נאכל ארוחת בוקר מפנקת ונעלה על האוטובוס. יום זה יוקדש לקניון התחתון של נחל הארנון האדיר. מהמרשימים שבנחלי מואב ויש שיגידו שמבחינות מסוימות אף המרשים שבהם. המסלול עצמו אינו ארוך, ויקח ככל הנראה כ-3 שעות מהכניסה לשמורה, עד למפל וחזרה כולל זמן שיכשוך ארוך והתפעלות מהמפל. ארוחת צהריים נאכל ביציאה מהמסלול במרכז המבקרים ולאחר מכן נעלה על האוטובוס ונתחיל לשים פעמינו דרומה לכיוון מעבר הגבול. נשאף להגיע סביב השעה 17:00.

שימו לב: 

  • טיולים לירדן יוצאים בתדירות גבוהה אולם, קיימת אזהרת מסע תמידית והמלצה של המטה ללוחמה בטרור להימנע מביקור או שהייה בירדן. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • הטיול מבוטח ויוצא בהתאם לחוק הירדני וכולל מדריך מקומי על-פי הנחיות משרד החוץ.
  • שלטונות ירדן מציינים כי מסיבות ביטחוניות הם מבקשים מישראלים דתיים לא להבליט את סממני הדת: טלית, כיפה וכו. לא אחת קרה שבמעבר הגבול לא התאפשרה הכנסת פריטים כגון טלית ותפילין, והמבקר התבקש לשוב לישראל או להפקיד את חפצי הדת במעבר הגבול, עד לסיום ביקורו בירדן.​ 

עלות הטיול:

  • 11-9 מטיילים: 2,550 ש”ח.
  • 12 מטיילים ומעלה: 2,200 ש”ח.

המחיר כולל: הדרכה וליווי ישראלי, אנשי צוות ירדניים, כניסה לשמורות ונחלים, טיפים לירדנים, כלכלה מלאה החל מארוחת הצהריים הראשונה ועד לארוחת הצהריים האחרונה, לינה, אגרות מעברי הגבול והסעות בתוך שטח ירדן.

המחיר אינו כולל: הגעה וחזרה עצמאית ל/מ מעבר הגבול רבין שליד אילת וכן כסף לביזבוזים וביטוח נסיעות אישי. 

ניתן ליצור קשר לשאלות בשמחה: בטלפון 052-8485577 או במייל omer@letswalk.co.il