בטיחות בטיולים – 10 כללים חשובים

18/11/2016 · על ידי עומר זיו

בטיחות בטיולים - בעלייה לרמת דבשון
בטיחות בטיולים – 10 כללים חשובים לכל מטייל

בטיחות בטיולים ומודעות למספר כללי מפתח הם מידע הכרחי אשר יכול להבטיח טיול מוצלח, בטוח ובמקרי חירום גם להציל חיים. 

1. תכנון מראש

בידקו את מסלול הטיול בטרם הציאה אליו. וודאו כי הוא אכן מתאים לרמתכם וקחו בחשבון את מזג האוויר (כמו למשל חשש לשטפונות), זמני הנסיעה ושעות האור.

2. השאירו פרטים

יש לוודא כי אדם נוסף יודע היכן אתם מטיילים ומתי אתם חוזרים. במידה וחניתם את הרכב בשטח, השאירו פתק עם מידע על המסלול אליו יצאתם. ציינו את מספר המטיילים ושעת החזרה המשוערת.

3. טלפון ופנס

הצטיידו במטען נייד או סוללה נוספת. הימנעו משיחות מיותרות. במידה ונעשה שימוש בנייד לטובת צילום או GPS,  עשו זאת על מצב טיסה על מנת לחסוך בסוללה. במידה ויש יותר מטלפון אחד בקבוצה, הקפידו להשאיר לפחות אחד כבוי עם סוללה מלאה. הצטיידו בפנס ולו הבסיסי ביותר למקרה חירום או כניסה לחושך.

4. מים

חשוב מאוד! הקפידו לקחת טיפה יותר ממה שצריך. החישוב הוא ליטר לאדם לכל שעת הליכה. 

5. מפה וסימוני שבילים

אין לסטות משבילים מסומנים. מומלץ להצטייד במפת סימון שבילים מעודכנת של האיזור בו אתם מטיילים. סימוני השבילים המופיעים על המפה ממוספרים ויכולים לעזור בתקשורת מול כוחות חילוץ. דעו היכן המסלול שלכם על גבי המפה. 

6. ביגוד והנעלה

הקפידו לטייל בנעליים סגורות. מומלץ מאוד להתאים את הלבוש לעונה ולסביבת הטיול. בעונות מעבר רצוי להצטייד בבגד חם קל לעצירות. בימים חמים ניתן לשקול הליכה בביגוד המונע קרינה. 

7. לינת שטח

יש לעשות זאת במקומות מאושרים ללינה ולמדורה. טיול בשמורת טבע בשעות החשיכה אסור ומהווה עבירה על החוק.

8. הזעקת עזרה

בעת הצורך יש לחייג 100. מוקד המשטרה יפנה אתכם אל הגורמים המקצועיים הקרובים אליכם.

9. בעלי חיים וזוחלים

אין להפריע לבעלי חיים ולא לנסות להתגרות באף חיה. שימו לב היכן אתם מתיישבים או ישנים. הקפידו לא להשאיר אוכל נגיש לאף חיה בלילה.

10. שמירה על הסביבה

הקפידו עד כמה שניתן לא להשאיר עקבות אדם. אין להשאיר לכלוך בטבע, אין להשחית או לצבוע אבנים. במידה והדלקתם מדורה, עשו זאת בתוך בור. כך גם תשמרו על בעירה טובה יותר. בעוזבכם את המקום איספו את כל הגחלים והעפר לתוך הבור וכסו אותו כאילו לא הייתם במקום. לטובת כולנו, לטובת בעלי החיים ולהנאת הדור הבא.