תיק גב סברה לשטח – Sabra Gear Backpack STING 31L

17/07/2017 · על ידי עומר זיו

תיק גב סברה
על שביל הגולן עם תרמיל מדגם סטינג של סברה. התיקים והמוצרים של סברה מיועדים בעיקר לאנשי שטח שמחפשים תיק שישרוד וישרת אותם לאורך זמן ושלא יצטרכו לרחם עליו.

בעודי ממשיך בחיפושי אחר תיק המדריך האידאלי הגיע שעתו של הסטינג 31 ליטר של סברה (SABRA STING 31L). במהותו, מיועד התיק לאנשי שטח והישרדות ופחות לטרקרים וכאלה שיוצאים מדי פעם לטיולי יום. על אף שמרבית הטיולים שלי כוללים יום הליכה יחיד, הם כולם קורים בשטח. ראיתי לנכון לבחון שימוש בתיק חזק בו אני יכול לשים מעבר לעזרי הדרכה גם פקל עזרה ראשונה, פקל קפה ואביזרים נוספים, לפעמים גם לכמה ימים עם לינת שטח. תיקי סברה מצטיינים בחוזקתם , עמידותם ונוחיותם בפני כל מה שתיק יכול לסבול בשטח – אבנים, חול, נפילות, מים ועוד. 

מי אתם SABRA GEAR?

חברת סברה היא חברה ישראלית כחול-לבן שהוקמה על-ידי ערן מנשרוב. ערן ואני עבדנו יחד בחנות למטייל לפני שנים וחולקים יחד אהבה גדולה לציוד טיולים וטבע. ייחודה של החברה היא בייצור תרמילים ואביזרים באיכות גבוהה מאוד. האיכות באה לידי ביטוי בעמידות המוצרים לתנאי שטח הכי קשוחים שיש ללא התפשרות גם על יעילות המוצר. לצד זה, נוחות התרמילים ניכרת והם כולם מיועדים לשאת משקלים גבוהים. כל מוצר מקבל יחס אישי ובקרת איכות של ערן. תופתעו לגלות שההתעניינות במוצרים של SABRA GEAR מגיעה בעיקר מאירופה ומארה”ב. לקוחותיה של החברה הם לרוב אנשי מקצוע הבאים מעולם השטח וההישרדות, גופי בטחון ומאבטחים, מדריכי גלישת מצוקים וכדומה.

תיק גב סברה STING 31L – תרמיל ורסטילי למגוון פעילויות שטח:

הסטינג הוא תרמיל אחד מבין שלושה תרמילים שמציעה סברה בנפחים שונים: סולו – 21 ליטר, סטינג – 31 ליטר ומונו – 48 ליטר. גודלו של הסטינג מאפשר להשתמש בו לפעילויות והדרכות שטח קצרות או ארוכות. שימוש בתיק גם לטרקים של כמה ימים בארץ הוא אפשרי גם כן. כמו בכל סקירת ציוד אעבור על המבנה הפנימי של התיק, אמנה את היתרונות והחסרונות, ארד לפרטים הקטנים ואציין למי הוא הכי מתאים לדעתי.

מערכת גב, מבנה פנימי וארגון:

sting-on-a-move

מערכת גב ורצועת אגן:

מערכות הגב של סברה רק מחכות שתעמיסו עליהן משקל. מוט אלומניום תעופתי המונח על גבי לוח פולימר מונע מהציוד להפריע לנו בגב. המערכת קשיחה מצד אחד וגמישה מצד שני – מה שמאפשר תנועה ללא הפרעה. המערכת יושבת בתוך מעטפת מרופדת שמנדפת זיעה בקלות, בולמת זעזועים, מפזרת את העומס ויוצרת מראה נקי וחלק.

התיקים הקטנים מסוגלים לשאת משקלים שבין 10-20 ק”ג בקלות. לסחיבת משקל בינוני עד גבוה מן הראוי שתהיה לתיק רצועת אגן חזקה וטובה ואכן יש לו כזאת. רצועת אגן נמכרת בנפרד וניתנת לשליפה. על אף שהן הופכות את התרמיל ליותר מאסיבי הם בהחלט משפרות פלאים את התחושה ואת היכולת לשרוד עם התיק לאורך זמן על הגב.

סברה משתמשת הרבה במודולציה. הרבה מן המוצרים שלה משתלבים יחד מכל מיני כיוונים. כך, יכולה רצועת האגן לשמש אתכם בתיק סברה אחר. בנוסף לתרמילים תוכלו להיעזר באביזרים נוספים כולל פאוצ’ים ונרתיקי מולי* לארגון הציוד שלכם לשטח.

*חיבור מולי (molle) – חיבור מודולארי אוניברסלי. מאפשר לחבר כיסים ואביזרים גם של סברה, וגם של מלא חברות אחרות מכל העולם, כדי לעשות התאמה אישית של התרמיל לצרכים של המשתמש.

hip-belt-sting
רצועת אגן שחובקת את המותניים ומתאימה את עצמה. יכולה לשאת משקל רב. הרצועה נשלפת וניתן גם לחבר אליה פאוצ’ים לפי נוחיותכם.
תיק גב סברה מדגם סטינג
מערכת הגב של התרמיל מעבירה את המשקל לאגן. את רצועת האגן ניתן להדק היטב והיא לא משתחררת. בנוסף, אני מאוד אוהב את הכתפיות הרחבות שלא חותכות את העור והצוואר.

חלוקה פנימית וארגון:

sting-from-inside

לסטינג תא אחד מרכזי. פתיחה מלאה תאפשר לכם עבודה עם התיק כמו עם מזוודה. בחלקו הפנימי נמצאת יריעת בד עמידה לשקית שתייה. אני יותר חסיד של שימוש בבקבוקים ולכן ההפרדה משמשת אותי לעזרי הדרכה. בנוסף תמצאו מבפנים טבעות D לתלייה של פאוצ’ים נוספים. בחלק שנפתח יש שני תאים נוספים עם רוכסן (למפתחות, ארנק, כבלים וכדומה).

בתמונה לעיל ארזתי ציוד לחמישה ימי הליכה. מחוץ לתרמיל חיברתי מזרון מתנפח ואוהל יחיד של צבר’יס. הייתי יכול להעמיס עוד ציוד כמובן שכן הבד גמיש והרוכסן חזק בטירוף! לולאות מולי אוניברסליות מבחוץ מאפשרות תלייה ומשחק עם הפאוצ’ים כפי שאתם רוצים.

sting-packed

ירידה לפרטים הקטנים, יתרונות וחסרונות:

יש לא מעט פרטים קטנים שהופכים את התיקים של סברה ליעילים ומקצועיים. הנה מספר דוגמאות בולטות:

  • הבד ממנו עשוי התיק חזק עד לרמה שקוצים לא נתפסים עליו. חציתי לא מעט שבילים של קידה שעירה בלי לחשוב פעמיים.
  • לרוכסן (YKK) יש מיתר עבה (ראו תמונה) שמאפשר לכם ליצור מנוף משיכה לסגירה של התרמיל בכוח, במיוחד אם הוא דחוס.
  • לא משנה אם התיק מפוצץ התאים של הבקבוקים תפורים כך שהבקבוק ייכנס בקלות. התא עצמו גבוה מספיק וגמיש גם לבקבוקי 2 ליטר.
  • כמו הלולאות גם אורך הרצועות מאפשר לשפצר ולתלות על התיק כל מה שנחוץ. את השרכים ניתן לקפל ולתפוס עם סקוץ’ על מנת שלא יפריעו.
  • ברגע שתשמעו את ה”קליק” של הקליפסים תבינו כמה הם חזקים.
  • יש לולאות D גם על הכתפיות. אני באופן אישי מאוד משתמש בזה (לתלות מכשיר קשר למשל).

יתרונות:

סוג של “טנק” בעולם התרמילים. העמידות שלו היא היתרון המרכזי לטעמי וכל מי שמבלה הרבה בשטח יהנה ממנו מאוד. מדריכים בירדן אשר משתמשים בתיק בהחלט מבסוטים על העמידות שלו אל מול אבן החול. בנוסף, היכולת לשחק עם הפאוצ’ים מאוד נוחה ומאפשרת לשאת מבחוץ ציוד נוסף ולהזיז את הנרתיקים הקטנים גם הצידה.

הנרתיקי מולי הקטנים של סברה תפורים בצורה שמאפשרת לדחוס אותם בקלות עם שאר הציוד וגם לשים בהם לא מעט אביזרים נלווים כמו: פנס, פלאפון, סכין, מפתחות, מצית. אני תמיד הולך עם אחד על הרצועת אגן ואחד בתוך התיק.

סברה מולי פאוץ'

חסרונות:

הפעם, ההתייחסות לחסרונות מבחינתי היא קצת שונה. הייעוד של התיק מלכתחילה אינו למדריכי טיולים ולכן אין בו את כל מה שבדרך כלל תמצאו בתיק טיולים: חלוקה לתאים נוספים, משקל קליל יותר, כיסוי גשם ייעודי, תפס מקלות הליכה וכדומה. אף על פי כן אני מדריך לא מעט איתו. מעדיף את העמידות שלו ועם כל השאר אני די מסתדר. איכות הבדים ומערכת הגב הופכת אותו לתיק במשקל 1.5 ק”ג. מצד שני, חלוקת המשקל מצוינת.

למי התיק מתאים וכמה הוא עולה:

אם אתם שייכים לעולם המסעות הישרדות, מדריכי מסע, מדריכי סדרות שטח ויוצאים מדי פעם להרפתקאות של גלישת מצוקים – התיק הזה ישמש אתכם רבות. הוא מיועד למי שיש כבר נסיון בטיולי שטח ויודע להעריך את הרעיון מאחורי תיק חזק ואיכותי. אני לגמרי רואה את עצמי יוצא איתו לטיולים של כמה ימים עם לינת שטח בארץ ובירדן בעיקר.

עלותו של התרמיל היא 209$ ללא רצועת אגן. כנסו לכאן על מנת לקרוא את המפרט המלא של התיק וליצירת קשר עם ערן לפרטים נוספים.

***

hip-belt-loops

יש לכם שאלות? רכשתם את התרמיל ויש לכם מה להוסיף? אשמח לשמוע. מוזמנים להשאיר תגובה.

התגובות שלכם

תגובה אחת על “תיק גב סברה לשטח – Sabra Gear Backpack STING 31L

  1. בתור מי שמשתמש בתיקים של סברה בשנתיים האחרונות, אני יכול להעיד, מוצרים מדהימים וחסרי פשרות בתחום שלהם. עם הסולו 21 עשיתי את ים אל ים בפסח, כולל אוכל לכל התקופה. והוא למעשה התיק הקבוע שלי לטיולים קצרים. עם המונו עשיתי את שביל הגולן ב 5 ימים. תיקים ששווים כל שקל וישרדו שנים בכל תנאי ובכל אתגר שתעמידו מולם

Comments are closed.