חשיפה ראשונה: נעלי טיולים Oboz Sawtooth Low

04/09/2016 · על ידי עומר זיו

20160819_072158

oboz הן נעליים אמריקאיות עם סגנון, אג’נדה וטכנולוגייה מגוונת. עוד רגע אנסה אותם במשך חודש שלם על שביל ישראל מצפון לדרום. לבינתיים, הנה התרשמות קלילה וראשונית. לכתבה זו תבוא כתבת המשך אחרי שאטייל עם הנעל כמה חודשים.

אז מי אתם Oboz?

“בשנת 2007 עזבנו את מקומות העבודה שלנו על מנת להקים חברת הנעלה חדשה אשר במרכזה מטרה אחת – True to the trail”. אני מזמין אתכם להיכנס לאתר החברה באינטרנט. מיד אתם תבחינו כי הצבע הירוק הוא הדומיננטי בכל העמודים. “הנאמנות לשביל” של החברה האמריקאית, שעכשיו גם בישראל, מתבטא ברעיון הקורא להחזיר לסביבה ולטבע ולא רק לקחת מהם.

על כל נעל שנמכרת שותלת Oboz עץ ברחבי העולם בשיתוף פעולה עם ארגון Trees for the future. העצים ניטעים בסביבה הטבעית שלהם לשמירה על המגוון הביולוגי. זהו הרעיון המרכזי והבולט ביותר שלהם. נעליים שלא נמכרות נמסרות כתרומה ומשרדי החברה פועלים על אנרגיה חלופית.

יש נעליים לכל סוג המטיילים

אוקיי, אז נראה שיש רעיון וחזון ירוק וסביבתי עד כמה שאפשר. אבל בפועל, איך הנעליים? אשתף אתכם בחוויה הטרייה שלי.

המדידה הראשונה בחנות ממש לפני כמה שבועות הייתה מוזרה מאוד. עד היום, במשך כמה שנים, ליוותה אותי הנעל של Wildcat Diablo. התחושות, באופן טבעי, שונות לגמרי. זה הבהיל אותי בהתחלה. הנעל שהלכתי איתה עד עכשיו הייתה גבוהה יותר ובעלת סוליה ומדרס שטוחים. הפעם הלכתי על נעליים חצאיות עם גפה ומדרסים שונים לגמרי ממש שהיה לי. נעלי Oboz מתאפיינות בקשת גדולה יותר ובאנטומיה שונה מאוד. לפי החברה, בזכות האנטומיה הזאת הסיכוי לשלפוחיות פוחת. יש תמיכה מתמדת וחזקה לכף הרגל עם מינימום חיכוך. אז הלכתי על זה, תרתי משמע.

היתה לי תקופה ארוכה על מנת להתרגל אליהם בבית. ראוי לציין שיש חשיבות לפרק הזמן שבו הגעתי לחנות. הוא היה מוקדם מספיק בכדי ללכת ולהתנסות עם הנעל לפני היציאה לשטח. שווה לזכור את זה כשמתכננים לקנות נעליים. הנוחות לאט לאט ניכרת ועכשיו מסקרן אותי לראות כיצד הם יהיו בטיול רגלי ארוך ורצוף. מן הסתם, בכתבת ההמשך שתבוא אהיה יותר חכם.

היום בחנויות תוכלו למצוא שלושה סוגים של הנעל: נמוכה, חצי וגבוהה. מה שאומר שיש נעל לכל סוג של מטייל ומטיילת. מנעל לטיולים קלים ועד לנעל קשיחה לרמילאים שיוצאים לטרקים ברחבי העולם או בארץ.

הנה לינק לקטלוג הוירטואלי של למטייל המוכרת את הנעל.

התגובות שלכם

2 תגובות על “חשיפה ראשונה: נעלי טיולים Oboz Sawtooth Low

Comments are closed.